آموزش ابتدایی 1404

براستی که معلمی شغل نیست ، عشق است . . .

دانلود نرم افزار کام پلیر The KMPlayer 3.2.0.17

یک برنامه ی بسیار کاربردی برای اجرای بیش از 99 درصد فایل های تصویری


نرم افزار (کام پلیر، کم پلیر ، کی ام پلیر ) برنامه ای بسیار قدرتمند جهت پخش فایلهای ویدیویی شماست.KMPlayer به دلیل پشتیبانی از اکثر فرمت های صوتی و تصویری و همچنین با حجم اندک خود جایگاه ویژه ای در نزد کاربران پیدا کرده است. از قابلیت های این نرم افزار قایلیت اجرای بیش از ۹۹ درصد فایل های صوتی و تصویری میتوان اشاره داشت.از ویژگی های این نرم افزار نیز میتوان به محیطی زیبا و سه بعدی و همچینین کپچر کردن فایلها با کیفیت قابل قبول و ….. اشاره داشت.شما میتوانید کام پلیر را در ادامه مطلب دانلود فرمایید.


 دانلود نرم افزار کام پلیر The KMPlayer 3.2.0.17



 لینک دانلود | لینک کمکی | لینک کمکی


حجم:۲۴ مگابایت

رمز:www.downloadsazan.ir

تهیه و ترجمه:دانلود سازان


برچسب‌ها: دانلود KMPlayer, دانلود آخرین نسخه KMPlayer, دانلود آخرین ورژن KMPlayer, دانلود جدیدترین ورژن نسخه KMPlayer, دانلود جدیدترین ورژن نسخه کا ام پلیر, دانلود نرم افزار پخش فیلم mkv با زیرنویس

[ سه شنبه سی ام آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

چک لیست های درسهای اجتماعی ششم
در این پست جهت آشنایی همکاران محترم، چک لیست هایی را که توسط خانم گودرزی

مدیر محترم وبلاگ تلالو اندیشه تهیه شده را آماده کردم. امیدوارم مورد توجه همکاران عزیز واقع شود.


چک لیست های درس مطالعات اجتماعی ششم

چک لیست درس ۳ مطالعات


چک لیست درس 5 مطالعات


چک لیست درس 7 مطالعات


چک لیست درس 8 مطالعات


چک لیست درس 9 مطالعات


چک لیست درس10 مطالعات




برای مشاهده ی چک لیست های بقیه ی دروس به ادامه مطلب بروید.


برچسب‌ها: اجتماعی ششم, چک لیست, برگ ثبت مشاهدات, ششم ابتدایی, چک لیست اجتماعی ششم, برگ ثبت مشاهدات اجتماعی ششم
ادامه مطلب

[ سه شنبه سی ام آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

اعداد خیلی بزرگ

شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که بعد از میلیارد چیست؟؟

ترتیب بدین صورت است که بعد از هزار و میلیون میلیارد داریم که بیلیارد هم خوانده می شود و بعد از آن بیلیون و تریلیون و ... را داریم. به طور کلی اعداد را می توان در جدول زیر مشاهده کرد

البته این جدول را می توان تا 100 مورد نوشت که آخرین آن 10600 است که قابل تصور هم نیست.

بچه‌های عزیز توجه داشته باشید اعداد بالا عدد ۱۰ نشان دهنده تعداد صفر های جلوی عدد ۱۰ می‌باشد .

 

 

 Worldجهان

 USآمریکا

 n زیلیون 

 nth zillion

 n

 106

 106

  میلیون

 Million

 1

 109

 

  میلیارد

 Milliard

 2

 1012

 109

   بیلیون

 Billion

 3

 1018

 1012

 تریلیون

 Trillion

 4

 1024

 1015

  کوادریلیون

 Quadrillion

 5

 1030

 1018

 کوینتیلیون

 Quintillion

 6

 11036

 1021

  سیکستیلون

 Sextillion

 7

 1042

 1024

 سپتیلیون

 Septillion

 8

 1048

 1027

 اکتیلیون

 Octillion

 9

 1054

 1030

  نونیلیون

 Nonillion

 10

 1060

 1033

 دسیلیون  

   Decillion

 11

 1066

 1036

 آندسیلیون

 Undecillion

 12

 1072

 1039

   دودسیلیون

 Dodecillion

 13

 1078

 1042

   تریدسیلیون

 Tredecillion

 14

 1084

 1045

  کواتردسیلیون

 Quattuordecillion

 15

 1090

 1048

 کویندسیلیون

 Quindecillion 

 16

 1096

 1051

 سیکسدسیلیون

 Sexdecillion

 17

 10102

 1054

 سپتندسیلیون

 Septendecillion

 18

 10108

 1057

 اکتودسیلیوم

 Octodecillion

 19

 10114

 1060

 نومدسیلیون

 Novemdecillion

 20

*-:¦:-* تلالو اندیشه *-:¦:-*

[ شنبه بیست و هفتم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

داستان بیسکوئیت




این داستان را که خیلی داستان آموزنده و زیبایی ست را حتما بخوانید . . .


به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب

[ پنجشنبه بیست و پنجم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

محرم آمد . . .


فرا رسیدن ایام
عزاداری سالار شهیدان را به محضر
امام زمان
(عج) و محبان اهل بیت (ع) تسلیت عرض می نمایم

[ چهارشنبه بیست و چهارم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

اشکالات چاپی کتاب ریاضی ششم ابتدایی
اطلاعیه مهم                              اطلاعیه مهم


حتما این فایل ها را معلمان و دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی

پس از دانلود مطالعه کنند.

با سلام و روز بخیر. همکاران عزیز پایه ششم دبستان، همانطور که مستحضرید کتب جدید التالیف پایه ششم اشکالات چاپی و علمی متعددی دارد که باید ویرایش شود. در اینجا اشکالات چاپی کتاب ریاضی ششم ابتدایی را جهت دانلود شما سروران قرار داده ایم.

»»» از اینجا دانلود کنید »»»


لینک دوم

[ سه شنبه بیست و سوم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

طرز صحیح نشستن پشت رایانه و لپ تاپ
امروز کلیپی را برای استفاده شما در کلاس کار و فناوری قرار می دهم. امیدوارم برای استفاده در کلاس مناسب باشد. این کلیپ طرز صحیح نشستن پشت رایانه و لپ تاپ را آموزش می دهد. با تشکر از حضور و نظرات سازنده شما...


برچسب‌ها: طرز صحیح نشستن پشت رایانه و لپ تاپ, کلیپ آموزشی برای استفاده در کلاس درس ششم ابتدایی, کلیپهای مرتبط با درس کار و فناوری, آموزش کامپیوتر و نحوه ی صحیح نشستن در درس کارو فنا, فیلمهای آموزشی

[ سه شنبه بیست و سوم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

معرفی چند نرم افزار مفید برای تولید محتوای الکترونیک

در این ارسال می خواهم تعدادی از نرم افزارهای مفیدی که در تولید محتوای الکترونیکی از آن ها استفاده می کنند به شما معرفی کنم

برای ساخت فایل های فلش و انیمیشن های لازم در محتوای الکترونیکی از sothink glanda v4استفاده کنید نر افزاری با محیطی ساده امّا کارآمد

برای ساخت اتوران و نظم بخشی و صفحه بندی بخشهای مختلف محتوا از auto play v6 استفاده نمایید در صورتی که بتوانید کار با آن را یاد بگیرید بسیار حرفه ای و کمک کننده خواهد بود

برای طراحی تصاویر و انجام کارهای گرافیکی فوتوشاپ Adobe Photoshop CS می تواند بسیار کاربردی باشد

برای ذخیره سازی و تهیه ی تصویر و فیلم از محیط دسکتاب یا نرم افزاری خاص که در حال اجر روی سیستم است از snigate یا کامتاسیا و یا آداب کپتیویت استفاده کنید البته با آداب کپتیویت می توانید انواع آزمون (چهارگزینه ای ، جاخالی و...) را به راحتی طراحی کنید

برای فارسی نوشتن در محیط برخی نرم افزارهایی که با زبان فارسی سازگاری ندارند می توانید از نرم افزار کاربردی مریم استفاده کنید.


برچسب‌ها: معرفی نرم افزارهای تولید محتوا الکترونیک

[ سه شنبه بیست و سوم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

خبر فوری ( جشنواره فنآوری اطلاعات آموزش و پرورش )
برای شرکت در جشنواره فنآوری اطلاعات آموزش و پرورش بشتابید.


فرصت نهایی برای ثبت آثار در سامانه

 http://www.festival.hoomad.com 



پایان آبان ماه

[ سه شنبه بیست و سوم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

معرفی دو سایت مفید زمین شناسی
در این پست می خواهم 2 تا سایت را معرفی کنم که مطالب مفیدی درباره ی زمین و علوم مرتبط با آن

برای نوجوانان  در آن گرد آوری شده است برای ورود روی لینک زیر کلیک کنید.







نظر یادتون نره

[ سه شنبه بیست و سوم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

لایه های زمین ( درس 4 علوم ششم )

لایه های زمین


 

چهار لايه زمين:

زمين از چهار لايه متفاوت تشكيل شده است. بسياري از زمين شناسان معتقدند كه زمين در مركز خود از مواد سنگينتر و با چگالي بيشتر تشكيل شده است و مواد سبكتر به سمت بالا حركت مي كنند. زيرا پوسته زمين غالبا از مواد سبكتر(سنگهاي بازالت و گرانيت) ساخته شده در حاليكه هسته آن شامل فلزات سنگين(نيكل و آهن) است.

پوسته لايه اي است كه شما بر روي آن زندگي مي كنيد، اين لايه به خوبي مطالعه و درك شده است. گوشته بسيار گرمتر از پوسته است و توانايي جريان زيادي دارد. هسته هاي دروني و بيروني همچنان گرمتر هستند و فشار وارده در مركز زمين به اندازه اي است كه شما مي توانيد به وسيله آن، يك توپ را به يك تكه سنگ مرمر تبديل كنيد.


 

پوسته:

اين لايه نسبت به سه لايه ديگر، بسيار نازكتر است. پوسته، در محل اقيانوسها(پوسته اقيانوسي)تنها حدود 5-3 مايل(8كيلومتر) ضخامت دارد و در قاره ها(پوسته قاره اي) حدود25 مايل(32كيلومتر) ضخامت دارد. درجه حرارت پوسته از درجه حرارت هوا در بالاترين بخش آن، تا 1600درجه فارنهايت(870 درجه سلسيوس) در عميق ترين بخش پوسته تغيير مي كند. شما مي توانيد يك قرص نان در تنور(اجاق) خودتان در حرارت 350درجه فارنهايت) بپزيد. در حرارت 1600درجه فارنهايت،‌سنگها شروع به ذوب شدن مي كنند. پوسته زمين به قطعاتي كه ورقه ناميده مي شوند، تقسيم شده است. ورقه ها نيز بر روي يك گوشته پلاستيكي نرم كه زير پوسته قرار گرفته اند شناورند. اين ورقه ها معمولا به آرامي حركت مي كنند ولي اغلب، به هم مي چسبند و فشار زيادي را ايجاد مي نمايند. فشار ايجاد شده و سنگها خميده مي شوند تا حدي كه بشكنند. به هنگام رخداد اين پديده، زمين لرزه ايجاد مي شود. به ضخامت كم پوسته، در مقايسه با ساير لايه ها توجه كنيد. كلا هفت ورقه اقيانوسي و قاره اي بر روي گوشته اي كه از مواد داغتر و با چگالي بيشتري تشكيل شده است،‌شناور مي باشند.

 

 


پوسته از دو نوع سنگ اصلي تشكيل شده است، گرانيت و بازالت. پوسته قاره اي بيشتر از گرانيت تشكيل شده در حاليكه پوسته اقيانوسي شامل نوعي از سنگهاي آتشفشاني، كه بازالت ناميده مي شوند، مي باشد.

سنگهاي بازالتي ورقه هاي اقيانوسي،‌چگالي بيشتري داشته و از سنگهاي گرانيتي ورقه قاره اي سنگينتر هستند. شاهد اين قضيه نيز، رانده شدن پوسته قاره اي بر روي پوسته سنگينتر اقيانوسي در طي برخورد ورقه ها مي باشد. پوسته و قسمت بالايي گوشته، پهنه اي از سنگهاي صلب و شكننده را ايجاد مي كنند كه سنگ كره(ليتوسفر) ناميده مي شود. لايه پاييني سنگ كره صلب، پهنه اي با محتويات قيرمانند است كه سست كره(آستنوسفر) نام دارد. سست كره، بخشي از گوشته است كه جريان دارد و ورقه ها بر روي آن حركت مي كنند.

 

 


گوشته:

گوشته لايه اي است كه مستقيما بر روي سيما قرار دارد. اين لايه بزرگترين قسمت زمين است كه حدود 1800مايل ضخامت دارد. گوشته از سنگهاي بسيار داغ و چگال تشكيل شده است. اين لايه سنگي، ‌شبيه قير جريان مي يابد. اين جريان در اثراختلاف زياد درجه حرارت از كف تا بالاي گوشته مي باشد. حركت گوشته، دليل حركت ورقه هاي زمين است. درجه حرارت گوشته، از 1600درجه فارنهايت در بالاي آن تا 4000درجه در قسمتهاي قاعده اي اس،‌ تغيير مي كند.


جريانهاي همرفتي:

گوشته از مواد بسيار چگالتر و با ضخامت بيشتر ساخته شده است. ورقه ها بر رو ي آن مانند روغني كه بر روي آب شناور است،‌ شناورند. بسياري از زمين شناسان معتقدند كه گوشته به سبب وجود جريانهاي همرفتي،‌جريان دارد.

جريانهاي همرفتي، به علت وجود موادبسيار داغي است كه از عميق ترين قسمت گوشته بالا مي آيند سپس سرد شده، دوباره پايين رفته، سپس داغ شده و باز بالا مي آيند و اين چرخه بارها و بارها ادامه مي يابد.

شما سوپ يا پودينگ را در ماهيتابه اي گرم مي كنيد و جريانات همرفتي را مي توانيد در اين مايع ببينيد كه شروع به حركت مي كند.

هنگامي كه جريانان همرفتي در درون گوشته جريان مي يابند، مي توانند پوسته را نيز به حركت درآورند. در اثر اين جريانات، پوسته آزادانه حركت مي كند.

نوار نقاله، دركارخانه جعبه ها را حركت مي دهد همانند جريانات همرفتي در گوشته، كه ورقه هاي زمين را حركت مي دهد.

 


هسته خارجي:

هسته زمين، شبيه توپي است از مواد بسيار داغ(9000-4000 درجه فارنهايت). هسته خارجي آنقدر داغ است كه فلزات در آن همگي به صورت مايع هستند. هسته خارجي، 1800 مايل پايينتر از پوسته قرار دارد و حدود 1400مايل ضخامت دارد. هسته خارجي از نيكل و آهن مذاب تشكيل شده است.

 

هسته داخلي:

هسته داخلي آنقدر فشار و حرارت بالايي دارد كه فلزات به يكديگر فشرده شده و مانند مايع قادربه حركت نيستند. اما نيروهاي وارد شده به آنها باعث مي شود كه در جاي خود همانند يك جامد بلرزند. هسته داخلي، 4000 مايل پايينتر از پوسته است و حدود 800مايل ضخامت دارد. درجه حرارت در آن بيش از 9000درجه فارنهايت است و فشار 45 ميليون پوند براينچ مربع است. اين مقدار فشار، سه ميليون برابر فشار هوا بر سطح بدن شما در كنار درياست.

همراه با دوستانتان به سوالات زير پاسخ دهيد. اگر شما براي به دست آوردن جواب سوالات،‌نياز داريد كه به صفحات قبل بازگرديد،‌ استفاده از عنوان صفحات كه درست در پايين سوالات آمده، به شما كمك خواهد كرد.

1- نام چهار لايه تشكيل دهنده زمين را به ترتيب از خارجي ترين بخش تا هسته بنويسيد.

2-   چه چيز سبب مي شود كه گوشته جريان پيدا كند؟

3-   دو فلز اصلي تشكيل دهنده هسته خارجي و داخلي زمين كدامند؟

4-   توضيح شخصي شما از اين كه زمين چگونه به وجود آمده است، چيست؟

كارت 2، چهار لايه، به شما كمك خواهد كرد.


[ سه شنبه بیست و سوم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

اطلاعات عمومی درباره زلزله

بزرگترین زمین لرزه ثبت شده در ایران، زمین لرزه طبس با بزرگای 6 /7 ریشتر می باشد. شرح کامل این زمین لرزه در گزارش52 سازمان زمین شناسی ایران آمده است.

2) بزرگترین زمین لرزه ثبت شده در جهان با بزرگای نه ونیم ریشتر (Mw) در شیلی و به تاریخ 22 می 1960 روی داد.

3) مشخصات کشنده ترین زمین لرزه رخ داده  در ایران به شرح زیر است:

 

زمین لرزه منطقه قومس و ناحیه خراسان باختری،توابع نیشابور،را ویران کرد.

200000

9/7

36.2N-54.3E

دامغان،ایران

22 دسامبر 856

 

4) قبل از اینکه این امکان فراهم باشد تا زمین لرزه های بزرگ به وسیله تجهیزات الکتریکی ثبت شوند. دانشمندان لرزه نگاشتهای فنری- پاندولی را ساختند تا حرکات با دوره تناوب طولانی را که به وسیله این لرزه ها ایجاد می شود، ثبت کنند. که بزرگترین انها حدود 15 تن وزن داشت، و یکی از انواع متوسط آن در مکزیکو سیتی است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.

5) میانگین نرخ حرکت در عرض پهنه گسلی سان آندریاس در طول 3 میلیون سال گذشته 56 میلیمتر بر سال ( 2 اینچ بر سال) بوده است. نرخ این حرکت مانند رشد ناخنهای دستتان است. دانشمندان با فرض تداوم این حرکت مطرح می کنند که لس آنجلس و سانفرانسیسکو در حدود 15 میلیون سال دیگر به هم برخورد می کنند.

6)  سامانه کافتی شرق افریقا پهنه ای با عرض 60-50 کیلومتر (37-31 مایل) است که از آتشفشانها و گسله های فعالی که در راستای شمالی جنوبی در شرق افریقا و به طول بیش از 3000 کیلومتر (1864مایل) از اتیوپی در شمال تا زامبیا در جنوب وجود دارد، تشکیل شده است. این سامانه یک نمونه کمیاب از پهنه های کافتی فعال قاره ای است، که در آن ورقه های قاره ای سعی می کنند به دو ورقه مجزا شکسته شده و از یکدیگر دور شوند.

7) اولین لرزه نمای پاندولی تکانهای زمین ناشی از زمین لرزه سال 1751 میلادی را اندازه گیری کرد. البته تا سال 1855 گسلها به عنوان عوامل ایجاد زمین لرزه شناخته نشده بودند.

 

8) ماه لرزه یا زلزله در ماه نیز اتفاق می افتد اما فرکانس کمتر و بزرگای کوچکتر یاز زمین لرزه های روی داده در زمین دارند. این لرزه ها در ارتباط با تنشهای ناشی از جزر و مد که با تغییر فاصله بین ماه و زمین ایجاد می شود، رخ می دهند. ماه لرزه ها همچنین در اعماق زیاد بین سطح تا مرکز ماه نیز به وقوع می پیوندند.

9) اگر چه سونامی و امواج مدی هردو مربوط به امواج دریایی می شوند ولی این دو عارضه دو پدیده طبیعی متفاوت از یکدیگر هستند. موج مدی یک موج بزرگ دریایی است که بوسیله وزش بادهای قوی ایجاد می شود و سونامی موج دریایی است که در اثر زمین لرزه ها و یا زمین لغزشهای زیر آبی که در اقیانوسها رخ می دهد، ایجاد می شود.

10)کانون زمین لرزه مکانی زیر سطح زمین است که گسیختگی ناشی از گسلش در آنجا رخ می دهد.



برای مشاهده ی متن کامل به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب

[ سه شنبه بیست و سوم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

بزرگترین زلزله های صد ساله اخیر ایران


مرگ در اثر زلزله شاید  یکی از وحشتناک ترین کابوسهای انسان باشد اما تواتر این پدیده در بعضی از نقاط جهان باعث شده است که بسیاری با این کابوس زندگی کنندکشور ما به دلیل قرار گرفتن بر روی گسلهای فعال همیشه با این پدیده دست به گریبان بوده است اما این دغدغه همیشگی هیچ گاه به برنامه ریزی منجر نشده است .


 

بعد از زمین لرزه آه و افسوس است و چشمهای نگران برای زمین لرزه دیگر.



بزرگترین زلزله های صد ساله ی اخیر ایران


·        در سال 1288 در منطقه سیلاخور زمین لرزه ای به بزرگی 4 /7 ریشتر بوقوع پیوست که 8000 کشته و 64 تخریب روستا را به همراه داشت.

·       
در سال 1309 زمین لرزه با بزرگی4 /7 ریشتر سلماس را لرزاند که باعث کشته شدن 2514 نفر و تخریب 60 روستا شد.

·       
شهر لار در سال 1339 با یک زمین لرزه 7/6 ریشتری لرزید که 400 نفر در این حادثه کشته شده و 75 درصد شهر نیز تخریب شد.

·       
زمین لرزه بوئین زهرا نیز با شدت 2 /7 ریشتر و 10000 کشته در سال 1341 به وقوع پیوست.

·       
در سال 1347 نیز زمین لرزه ای به بزرگی 4 /7 ریشتر دشت بیاض را لرزاند که منجر به کشته شدن 10500 نفر و تخریب 61 روستا شد.

·       
در سال 1351 منطقه قیر با زمین لرزه 9/ 6ریشتری لرزید و 4000 نفر را به کام مرگ برد.

·       
در سل 1356 خورگو  با زمین لرزه ای 7 ریشتر لرزید که در آن 128 نفر کشته شدند.

·       
زلزله طبس با شدت 7/7 ریشتر در سال 1357، 19600 کشته و تخریب 16 روستا را به دنبال داشت.

·       
در سال 1358 هم قائن با شدت 1 /7 ریشتر لرزید که در اثر آن 130 نفر جان باختند.

·       
در سال 1360 منطقه سیرچ با شدت 4 /7 ریشتر به لرزه درآمد و 1300 نفر کشته شدند و 85 درصد شهر هم تخریب شد.

·       
رودبار و منجیل نیز در سال 1369 با شدت 4 /7 ریشتر لرزید که 35000 نفر کشته به همراه داشت.

·       
بیرجند هم در سال 1376 با شدت 3 /7 ریشتر لرزید و 1500 نفر کشته بر جای گذاشت.

·       
در سال 1381 آوج در اثر زمین لرزه با خسارات زیاد در شهر و روستاها روبه رو شد. شدت زلزله آوج 6/6 ریشتر بود.

·       
بم در سال 1382 با قدرت 6/5 ریشتر با خاک یکسان شد که 41000 نفر در اثر آن جان باختند.

·       
زلزله بعدی در سال 1383 در فیروزآباد با شدت 6/3 ریشتر آمد که منجر به ریزش کوه و خسارات شد.

·       
زرند هم در سال 1383 با شدت 6/4 ریشتر لرزید و 612 نفر در آن کشته شدند و 10 روستا تخریب شد.


خبر آنلاین

[ سه شنبه بیست و سوم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

نمونه سوالات کار و فناوری ششم ابتدایی (درس چهارم وششم)

دانلود نمونه سوالات کار وفناوری ششم ابتدایی (درس چهارم وششم)


دانلود

[ یکشنبه بیست و یکم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

طرح درس سالانه علوم ششم

این طرح درس به طور کامل و جامع کتاب علوم  ششم ابتدایی را مورد بررسی قرار داده و برای هر هفته برنامه ریزی کرده است.

تهیه و تنظیم این کار توسط  دوست و استاد گرامی جناب آقای منصور احمد قلی  انجام شده است.



دانلود


برچسب‌ها: علوم ششم, طرح درس, طرح درس سالانه, بودجه بندی علوم ششم, طرح درس سالانه علوم ششم

[ شنبه بیستم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

اهداف پایه ششم ابتدایی
اهداف کلی پایه ششم:

1 - تکمیل، تعمیق و تثبیت اهداف مصوب دوره ابتدایی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی ملی
2 - تربیت همه جانبه دانش ‌آموزان در راستای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه متناسب با موقعیت ‌ها و نیازهای جدید و پاسخ به اقتضائات آن
3 - کسب آداب و مهارت ‌های ضروری برای ورود به دوره تحصیلی بعدی.


اهداف برنامه ‌های درسی پایه ششم ابتدایی :

1 - تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل
2 - تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی ـ ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی
3 - تقویت باور به هدفمندی خلقت و آشنایی با آداب و مهارت ‌های زندگی.

[ شنبه بیستم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

نمونه جدول بودجه بندی پایه ششم

بسمه تعالی

جدول بودجه بندی سالانه ی دروس پایه ی ششم ابتدایی شهرستان سراوان در سال تحصیلی 92-91

ماهها

  هفته

قرآن

هدیه های آسمان

علوم تجربی

ریاضی

مطالعات اجتماعی

فارسی

تفکر وپژوهش

کار و فناوری


مهر

هفته 1

5-2

 13-10

12-8

5-1

13- 1

12-9

2

6-1


هفته 2

9-6

16-14

16-13

11-6

17- 14

16-13

3

11-7


هفته 3

12-10

17

20-17

20-12

19- 18

21-17

4

17-12


هفته 4

15-13

19-18

24-21

25-21

24- 20

26-22

6-5

21-18


آبان

هفته 1

19-16

21-20

27-25

31-26

27- 25

32-27

7

23-22


هفته 2

22-20

25-22

33-28

40-32

34- 28

38-33

8

27-24


هفته 3

25-23

28-26

37-34

49-41

40- 35

42-39

9

32-28


هفته 4

28-26

29

43-38

55-50

44- 41

46-43

ارزشیابی

36-33


 آذر

هفته 1

31-29

33-30

48-44

63-56

51- 45

52-47

10

41-37


هفته 2

36-32

35-34

51-49

69-64

56- 52

54-53

12-11

46-42


هفته 3

39-37

37-36

56-52

77-70

63- 57

56-55

13

 51- 47


هفته 4

42-40

41-38

61-57

85-78

67- 64

61-57

14

53- 52


 دی

هفته 1

46-43

43-42

62

91-86

70- 68

66-62

15

58-54


هفته 2

49-47

45-44

63

95-92

76- 71

70-67

17-16

62-59


هفته 3

 52-50

49-46

مرور

100-96

81- 77

74-71

18

66-63


هفته 4

55- 53 ارزشیابی

ارزشیابی

ارزشیابی

مرور و ارزشیابی

مرور و ارزشیابی

مرور و ارزشیابی

ارزشیابی

ارزشیابی


 بهمن

هفته 1

58-56

52-50

66-64

107-101

86- 82

78-75

19

 پروژه طراحی


هفته 2

61-59

53

69-67

115-108

91- 87

81-79

20

پروژه طراحی


هفته 3

64-62

55-54

72-70

121-116

96- 92

84-82

24-21

 پروژه طراحی


هفته 4

69-65

57-56

75-73

129-122

99-97

86-85

25

 پروژه طراحی


 اسفند

هفته 1

72-70

59-58

77-76

135-130

 102-100

89-87

26

 پروژه طراحی


هفته 2

75-73

61-60

79-78

140-136

106-103

91-90

ارزشیابی

 پروژه طراحی


هفته 3

78-76

63-62

83-80

مرور و ارزشیابی

111-107

93-92

28-27

پودمان کار


هفته 4

81-79

67-64

87-84

145-141

مرور و ارزشیابی

مرور و ارزشیابی

فعالیت انتخابی

 پودمان کار


فروردین

هفته 1

تعطیلات نوروز : در صورت نیاز فعالیت های لازم توسط معلم طراحی شود.


هفته 2


هفته 3

84-82

مرور و یادآوری

مرور و یادآوری

مرور و یادآوری

یادآوری

مرور و یادآوری

فعالیت انتخابی

 پودمان کار


هفته 4

87-85

71-68

90-88

151-146

114-112

96-94

فعالیت انتخابی

 پودمان کار


 اردیبهشت

هفته 1

90-88

دوره

93-91

155-152

120-115

100-97

فعالیت اختیاری

پودمان کار


هفته 2

96-91

مرور و ارزشیابی

95-94

160-156

124-121

105-101

فعالیت اختیاری

پودمان کار


هفته 3

مرور

ارزشیابی

مرور و ارزشیابی

مرور و ارزشیابی

مرور و ارزشیابی

مرور وارزشیابی

فعالیت اختیاری

پودمان کار


هفته 4

امتحانات پایانی نوبت دوم



سایر پیشنهادات:

لازم به ذکر است که طرح روی جلد و پشت جلد کتاب، شناسنامه کتاب، پیام امام (ره) و فهرست مطالب در هفته ی اول مهر ماه تدریس می شوند.

  • برای تدریس هر چه بهتر درس هدیه های آسمان با توجه به موقعیت های زمانی و مکانی خاص از شیوه ی پیمانی  استفاده شود.
  • درس مطالعات اجتماعی هر هفته یک درس تدریس می شود بدین صورت که در جلسه اول ، ارائه درس ، جلسه دوم انجام کاربرگه ها و سایر فعالیت ها و در جلسه سوم ارزشیابی و بررسی فعایت ها انجام می شود.
  • درس فارسی هر 8 جلسه یک درس تدریس می شود:

جلسه اول:تدریس و خود ارزیابی ، جلسه دوم:یادآوری و درس پژوهی ، جلسه سوم:فعالیت های درس (نوشتاری)جلسه چهارم:ارزشیابی + املای (نوشتاری) ، جلسه پنجم:نگارش(نوشتاری) ، جلسه ششم:کارگاه نویسندگی جلسه هفتم: املا در دفتر املا ، جلسه هشتم:انشاء با موضوع آزاد در دفتر انشا به همراه بخوان و بیندیش .  در درس فارسی جلسه هشتم درس های (17،14،11،9،6،4،2)اختصاص به بخوان و بیندیش دارد و در بقیه درس ها انشاء  حکایت و بخوان و حفظ کن به ترتیب در جلسه پنجم و ششم ارائه شود.

  • درس تفکر و پژوهش 30 جلسه در طول سال تشکیل می شود: 20 جلسه فعالیت کاملا مطابق با فعالیت های تجویزی( الزامی) که بخش اول کتاب را شامل می شوند ، 3 جلسه فعالیت با انتخاب از بین 12 جلسه پیشنهادی نیمه تجویزی که  بخش دوم کتاب را شامل می شوند و اجرای 3 جلسه فعالیت غیر تجویزی براساس فعالیت های طراحی شده توسط معلم و دانش آموزان ( اختیاری) که شامل بخش سوم کتاب می باشد. همچنین اجرای 4 جلسه ارزشیابی براساس فعالیت های انجام شده در کتاب کار ( هر 2 ماه یک جلسه).
  • درس کار و فناوری در بخش دوم تمام موارد قابل اجرا نیستند ، لذا معلم با برنامه ریزی صحیح و متناسب با توانایی ، علاقه ، استعداد و نیاز دانش آموزان  فعالیت هایی را انتخاب کرده و اجرا نماید.

تهیه کننده:

سرگروه پایه ششم ابتدایی شهرستان سراوان (عبدالسلام نصرت ناهوکی)

نظر همکاران گرامی محترم است.

[ شنبه بیستم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

کشاورزی

اگر از ما تعریف واژه  کشاورزی را بپرسند اولین تعریفی که به ذهن ما می رسد این است: پرورش گیاهان مفید.



اما کشاورزی یک مفهوم عام تر است  و شامل تولید مواد غذایی و کالا از راه زراعت و جنگل داری و دامداری است. کشاورزی همان چیزی است که به ظهور تمدن منجر شد. مطالعهٔ کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می‌شود.

کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون، از جمله راه‌هایی برای گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال‌ها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد.

پس به طور عام کشاورزی شامل کلیه زیر بخشهای  زراعت؛باغبانی,دام؛ طیور,آبزیان,جنگل,مراتع, آبخیزداری,..وکلیه موارد مربوط به آن ها از جمله آب و خاک, بیابانزدایی, شهرکهای گلخانه ای و دامداری و صنایع تبدیلی وتکمیلی و.. است.

زراعت:کشت و پرورش گیاهانی مانند گندم و چو که بعد از کاشت دانه ,حداکثر تا یک سال محصول می دهند.

باغداری:کشت و پرورش نهال و درختان که بعد از گذشت یک یا چند سال محصول می دهند

دامداری :حیواناتی مانند اسب، شتر، گاو، گوسفند و سگ را برای استفاده از گوشتشان و یا محصولات دامی (مانند شیر، پشم و …) پرورش می‌دهند. یک نوع برورش، پرورش دادن دام در مراتع می‌باشد و آن در صورتی است که نتوان از آن زمین استفاده دیگری نمود که در این صورت دام را در مراتع رها می‌کنند تا از علوفه موجود در مراتع تغذیه نماید در عوض کود دامی حاصله می‌تواند برای مرتع مفید می‌باشد تقریبا ۶۸ ٪ از مراتع دائمی مورد استفاده دام هستند.


برچسب‌ها: کشاورزی, اجتماعی ششم, درس 5 اجتماعی ششم, علم کشاورزی

[ پنجشنبه هجدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

ذخایر و منابع انرژی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر ، استفاده ازذخایر و منابع طبیعی رو به افزایش است. این امر در کشورهای پیشرفته که قبل از ما این راه را پیموده اند با گستردگی زیادی به چشم می خورد . ولی تفاوت در این است که در این کشورها استفاده از این منابع با توجه به محیط زیست و در نظر گرفتن عواقب و نتایج استفاده از منابع انجام می شود .
نظر به اینکه کشور ما جزو کشورهایی است که ذخایر و منابع غنی دارد و درآغاز راه توسعه می باشد ؛ باید نسبت به ذخایر و منابع آن توجه بیشتری گردد . هر چند که کشورهای دیگر در امر شناخت و بهره برداری از ذخایر از ما پیشی گرفته اند ، ولی بر عهده ی ما است که با بالا بردن آگاهی و شناخت بیشتر این عوامل علاوه بر جلوگیری از مصرف منابع توسط دیگران ، خود به فکر حفظ ذخایر و منابع کشورمان باشیم که پشتوانه ی اقتصادی مهمی برای ما و نسل های آینده این سرزمین است .



برای مشاهده ی بقیه ی مطلب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب

[ پنجشنبه هجدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

راهنمای معلم کار و فناوری-پودمان های کار

[ پنجشنبه هجدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

معرفی یک سایت قرآنی

در این پست آدرس یک سایتی را برای كسانی  كه دوست دارند ترتیل قرآن با كیفیت خیلی خیلی عالی را از سایت های عربی دانلود كنند قرار داده ام.

فایل صوتی بهترین قاریان (عبدالباسط ، منشاوی ، العفاسی ، مصطفی اسماعیل و...) در این سایت هست. البته هر كس می خواهد باید ADSL داشته باشد، چون حجم فایل ها زیاد است.  پیشنهاد می كنم به همه اطلاع رسانی كنید:

 

اینم آدرس سایت


http://www.versebyversequran.com/site/download

 

منبع : دفتر مشق

[ سه شنبه شانزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

دانلود نمونه سوالات پایه ششم ابتدایی

[ سه شنبه شانزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

جوهرنمک ( کربنات سدیم،سنگ قلیا،سودای شستشو )


نام ماده :   سودای شستشو ( washing soda )

نام تجاری :  کربنات سدیم  ( Sodium carbonate )

سایر اسامی :   سنگ قلیا ، جوهر نمک

 

تاریخچه :

کربنات سدیم با نام های washing soda, soda crystals or soda ash نیز شناخته می شود. فرمول شیمیایی آن  Na2CO3 و نمک سدیم اسید کربونیک است. کربنات سدیم دارای یک بنیان آنیونی CO3-2 و دو بنیان کاتیونی Na+ است. این ماده معمولا به شکل کریستال های هپتا هیدرات است که به سهولت به فرم پودر سفید مونو هیدرات در می آید و برای افراد خانواده با نام نرم کننده آب (کاهش دهنده سختی آب) معروف است. این ماده دارای طعم قلیایی خنک است و از خاکستر بسیاری از گیاهان قابل استحصال است.

مصریان باستان شکل طبیعی نمک قلیایی ترکیبی شامل سدیم کربنات دکا هیدرات و سدیم بی کربنات را استفاده می کردند. این نمک قلیایی را به عنوان صابون شستشو بکار می بردند.
 در سال 1791 شیمیدان فرانسوی نیکلاس لبانس کربنات سدیم را به شکل امروزی تهیه نمود. جان دوییت و آستین چرچ اولین کارخانه سودای آشپزی را از بی کربنات سدیم و دی اکسید کربن احداث کرده اند.

 

موارد مصرف :

صنایع نفت ، صنایع شوینده ، شیشه و بلور ، ساخت سیلیکات و سولفور سدیم ، پاک کننده ها و صنایع شیمیایی

 

اطلاعات ایمنی :

بلعیدن این ماده به مقدار زیاد خطرناک است. بوکردنِ آن ممکن است سبب سوزش بینی یا گلو شود. در اثر تماس با پوستهای حساس ممکن است باعث خارش یا سوزش پوست شود. در اثر تماس با چشم ممکن است سبب ایجاد سوزش و سرخی در چشم شود.

ترکیب جوهرنمک و سفیدکننده هایی مانندوایتکس برای نظافت منازل -دستشویی و حمام- بسیار کشنده است.از ترکیب جوهر نمک و وایتکس، گاز کلر متصاعد می‌شود و کلر هم به اسید کلریدریک تبدیل می‌شود. کسانی که در معرض استنشاق این ترکیب قرار می‌گیرند، با علایمی مانند آسم، تنگی نفس و خس‌خس سینه مواجه می‌شوند که با درمان دارویی به طور موقت برطرف می‌شود، اما به مرور زمان این علایم در آن ها باقی می‌ماند و هیچ وقت بهبودی کامل حاصل نمی‌شود و باید به طور مداوم از دارو استفاده کنند.

محصولات خانگی خطرناک (مانند لوله بازکن، جوهر نمک، محلول سفید کننده و لک بر، مواد شوینده، گاز پاک کن، داروها و دیگر مواد شیمیایی) باید در بسته بندی اصلی آنها و با درب بسته نگه داری شود. همچنین باید از قرارگیری ظروف حاوی مواد شیمیایی در کنار مواد غذایی خودداری شود.


برچسب‌ها: علوم ششم, آزمایش کنید صفحه 26 علوم ششم, جوهرنمک, آزمایش های علوم ششم, جوهر نمک, سودای شستشو, کربنات سدیم, سنگ قلیا, نام تجاری جوهرنمک, تاریخچه ی جوهر نمک, نکات ایمنی مصرف جوهرنمک

[ سه شنبه شانزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

اسیدها، بازها و PH (اطلاعات عمومی معلم)

در جهان میلیون‌ها ماده‌ی شیمیایی وجود دارد. بعضی از آنها دارای خاصیت اسیدی و بعضی دیگر دارای خاصیت بازی هستند. اسیدها موادی هستند که در ترکیب با آب یون هیدروژن (+H) آزاد می کنند. بازها موادی هستند که در ترکیب با آب یون هیدروکسید (-OH) آزاد می کنند (آزاد شدن یون دراین گونه واکنش ها تفکیک نامیده می‌شود).

یون هیدروکسید آزاد با یون هیدروژن مولکول آب تولید می کند: H+ + OH- = H2O .
در این حالت بازها تراکم یون هیدروژن را در محلول کاهش می دهند. محلولی که غنی از یون‌های هیدروژن است را اسیدی و محلولی که مقدار کمی یون هیدروژن دارد را بازی می نامند. بعضی از اسیدها بصورت جزئی تفکیک می‌شوند و به آنها اسید ضعیف می گویند؛ بعضی دیگر تفکیک کامل دارند و اسید قوی نامیده می‌شوند. بازها هم به همین ترتیب می‌توانند ضعیف یا قوی باشند.

اسیدها و بازهای رقیق که کمتر اشباع هستند فعالیت کمتری در واکنش ها دارند. میزان اسیدی و بازی بودن مواد بوسیله‌ی واحدهای PH اندازه گیری می‌شود. شاخص مورد استفاده محدوده‌ای بین 0 تا 14 دارد. موادی که PH پائین‌تر از 7 دارند اسید‌، آنهایی که PH مساوی 7 دارند خنثی و آنهایی که PH بالاتر از 7 دارند را باز می‌نامند. موادی که PH خیلی پایین دارند اسید قوی و آنهایی که PH خیلی بالا دارند باز قوی هستند. اسیدها و بازهای غلیظ بسیار خورنده و خطرناک هستند.
PH
سنجشی برای میزان تراکم یا غلظت یون هیدروژن در محلول است. از آنجا که تعداد رقم‌های این کمیت بسیار زیاد خواهد شد، آن را با لگاریتم در مبنای ده نشان می‌دهند و چون این تراکم همواره از 1 کوچک‌تر است لگاریتم همیشه علامت منفی می‌گیرد و برای جلوگیری از نوشتن علامت منفی، قرار داد شده که همواره آن را با علامت مثبت بنویسند (یک علامت منفی به آن اضافه شده). بنابراین PH ،لگاریتم غلظت یون هیدروژن است و آن را این‌گونه نشان می دهند: [+PH=-log[H  
 
بنابراین هرگاه PH عدد کمتری داشته باشد، غلظت یون هیدروژن بیشتر است.
آب مقطر PH =7 دارد. پس چطور ممکن است که آب مقطر یون هیدروزن آزاد داشته باشد؟ این پدیده به علت تفکیک جزئی برخی از مولکول‌های آب در اثر آشفتگی گرمایی است (H2O- H+ + OH). این یون‌ها بلافاصله به هم می‌پیوندند و مولکول‌های دیگر تفکیک می‌شوند. به این ترتیب یک تعادل دائمی در غلظت مولکول‌های تفکیک شده وجود دارد



 اندازه‌گیری PH
موادی وجود دارد که قابلیت تغییر رنگ دربرخورد با محیط‌های اسیدی و بازی دارند. این مواد اصطلاحا «PH indicator» ، یا معرف PH نامیده می شوند. برای مثال «فنول فتالئین» و «بروموتیمول بلو» استفاده می‌شود. معمولا برای اندازه‌گیری PH از کاغذهای مخصوص آغشته به معرف استفاده می کنند. این کاغذ‌ها وقتی که در محلول‌های اسیدی یا بازی فرو برده می‌شوند، بلافاصله دچار تغییر رنگ می‌شوند. در این مورد کاغذ لیتموس (یا ترنسل) برای همه شناخته شده است. . امروزه اندازه‌گیری PH بوسیله‌ی ابزارهای الکترونیکی مثل‌ «PH متر» امکان‌پذیر شده است .

کاغذ لیتموس
لیتموس ماده‌ای است که از گلسنگ‌های خاصی بدست می‌آید.لیتموس قابلیت این را دارد که در مقابل مواد اسیدی به رنگ قرمز و در مقابل مواد بازی به رنگ آبی در آید. در بسته‌بندی کاغذ لیتموس یک مقیاس رنگی وجود دارد که رنگ کاغذ در PH مورد نظر را نشان می‌دهد



استفاده از کاغذ لیتموس:
استفاده از کاغذ لیتموس بسیار ساده است. ابتدا گوشه‌ی انتها‌ی کاغذ را در مایعی که می‌خواهید آزمایش کنید فرو ببرید و به سرعت خارج کنید. PH مایع با مقایسه رنگ کاغذ با جدول رنگی یا مقیاس در اختیارتان مشخص می‌شود.


برچسب‌ها: اسیدها, بازها, کاغذ پی اچ, کاغذ لیتموس, کاغذ ترنسل, PH, اندازه گیری PH, ماده ی تشکیل دهنده ی لیتموس, PH متر

[ دوشنبه پانزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

اشکالات کتاب مطالعات اجتماعی ششم

در موقعیت 1 صفحه ی 20 به جای حسن,سعید نوشته شده است.



درنمودار ص 29 کلمه تن به میلیون تن تغییر یابد.


برچسب‌ها: اجتماعی ششم, اشکالات کتب ششم, اشکالات اجتماعی ششم

[ دوشنبه پانزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

مبالغه و اغراق و غلو (درس 4 فارسی ششم)

مبالغه واغراق آن است که در صفت کردن وستایش ونکوهش کسی یاچیزی افراط وزیاده روی کنند،چندانکه از حدّعادت معمول بگذرد و برای شنونده شگفت انگیز باشد.

هرگاه اغراق ومبالغه را به درجه ای رسانده باشند که در عقل وعادت،ممکن وباورکردنی نباشد،آن را« غلو »می گویند.

اغراق در لغت به معنی سخت کشیدن کمان است.اغراق ومبالغه درجاتی دارد که بعضی به عقل وعادت نزدیکتر وبعضی دورتر است.مثال:

شود کوه آهن چودریای آب                          اگر بشنود نام افراسیاب

ز سمّ ستوران درآن پهن دشت               زمین شد شش  و آسمان گشت هشت

که من از گشاد کمان روز کین              بدوزم همی آسمان بر زمین

                                                                        (فردوسی)

گر برگ گل سرخ کنی پیرهنش را            از نازکی آزار رساند بدنش را

                                                                    (طرب اصفهانی)

سعدی به طور نقد ادبی وتعریض گونه ای گفته است:

چه حاجت که نه کرسی آسمان                  نهی زیر پای قزل ارسلان

مگر پای عزّت برافلاک نه                  بگو روی اخلاص بر خاک نه

حافظ گوید :

هر شبنمی در این ره صد بحر آتشین است    دردا که این معما شرح وبیان ندارد

نمونه ی دیگر ازسعدی:

بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران      کز سنگ ناله خیزد وقت وداع یاران

دوچشم مست میگونت ببرد آرام هشیاران    دوخواب آلوده بربودندعقل از دست یاران

 در فرهنگ اصطلاحات ادبی این صنعت این گونه تعریف شده است :

مبالغه اقسامی دارد؛ بعضی مقبول است وبعضی مردود، مبالغه مقبول از محسنات بدیعی است.مبالغه منحصر است در سه قسم تبلیغ،اغراق ،غلو

مبالغه ی مردود آن است که در بعضی اوصاف مدح وهجا وغیر آن چندان غلو کنند که ترک ادب شرعی کند

وچنانکه خاقان سروده است:

یوسف نجّار کیست نوح درود گر که بود      تازهنر دم زنندبر دراسکان او

نوح نه بس علم داشت گرپدر من بدی       قنطره بستی به علم برسرطوفان او

بعضی ها بین مبالغه واغراق وغلو فرق می گذارند ومبالغه راادعای وصف چیزی می دانند که این ادّعا عقلاً وعادتاً ممکن باشد:

به دندان رخنه در پولاد کردن       به ناخن راه در خارا بریدن

بسی برجامی آسان تر نماید     زیارمنّت دونان کشیدن


برچسب‌ها: فارسی ششم, آرایه ی مبالغه, اغراق, غلو چیست, درس چهارم فارسی ششم

[ دوشنبه پانزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

اعتراض معلمان ششم به حجم کتاب ریاضی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش از اعتراض معلمان پایه ششم ابتدایی نسبت به حجم کتاب ریاضی این پایه خبر داد و گفت: پس از بررسی بیشتر از سوی کارشناسان بازنگری در حجم کتاب ریاضی ششم ابتدایی برای سال آینده صورت می گیرد.محی‌الدین بهرام محمدیان با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان این مطلب درباره اعتراض معلمان نسبت به محتوای کتاب ریاضی گفت: ریاضی پایه ششم با روشهای جدید آموزشی تدوین شده است و معلمان این پایه باید همزمان با گذراندن دوره های تخصصی، سی دی های آموزشی را نیز برای فراگیری نحوه تدریس تماشا کنند.
وی ادامه داد: البته اعتراضاتی از سوی معلمان روی حجم کتاب ریاضی ششم شده است که در صورت سراسری شدن این اعتراضات تغییراتی در حجم کتابها خواهیم داد.محمدیان همچنین درباره اعتراض معلمان به محتوای کتاب کار و فناوری، گفت: کار و فناوری درس جدیدی است و معلمان با دانش جدیدی مواجه شده و باید آموزشهای لازم را برای داشتن مهارت کافی در تدریس بکار گیرند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش با اشاره به اعتباربخشی و نظرسنجی کتابهای جدیدالتألیف افزود: هر ساله با تغییر محتوای کتابها نظرسنجی از معلمان و کارشناسان و دانش آموزان صورت می گیرد. امسال هم پژوهشگاه سازمان به فراخور تغییر محتوای کتابهای دوم و کتابهای جدیدالتألیف ششم ابتدایی اعتبارسنجی و نظرسنجی لازم را از معلمان، خانواده ها، دانش آموزان و صاحبنظران تا پایان اسفند ماه امسال انجام می دهد و در صورت ضرورت تغییرات لازم و محتوای کتابها برای سال آینده انجام می شود.

  منبع عصر ایران

[ دوشنبه پانزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

دانلود کلیپ های آموزشی علوم ششم ابتدایی

[ دوشنبه پانزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

دانلود برنامه تجزیه و تحلیل نمرات دانش آموزان
یک نرم افزار با منوی کاملا فارسی در جهت آنالیز نمرات دانش آموزان ( تجزیه و تحلیل نمرات دانش آموزان )

به همراه فایل آموزشی ویدیویی نرم افزار، آماده ی دانلود می باشد.

در مرحله ی اول باید اسامی دانش آموزان کلاستان را بنویسید و در مراحل بعد نمرات و ...






برنامه ای بسیار مفید و دارای کاربرد فراوان می باشد.

پیشنهاد می کنم حتما دانلودش کنید.

دانلود فایل


منبع : زاویه  www.zavyeh.com


برچسب‌ها: دانلود نرم افزار آموزشی, نرم افزار تحلیل امتحان, نرم افزار آنالیز امتحانات

[ شنبه سیزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]

آزمون تیمز و پرلز

آشنایی با آزمون های


 تیمز          و          پرلز

  





در این پست با مطالب زیر آشنا می شوید :


1. پیشینه و تاریخچه ی حضور ایران در انجمن ( IEA )

2. آشنایی با آزمون تیمز (  TIMSS )

3. آشنایی با آزمون پرلز (  PIRLS )

4. ماهیت آزمون پرلز

5. چکیده ی نتایج آزمون پرلز 2006

برای مطالعه ی کامل این مقاله ادامه ی مطلب رو حتما بخونید.


برچسب‌ها: تیمز, پرلز, آزمون, مسابقه ی علمی جهانی, IEA, آزمون تیمز, آزمون پرلز, جزئیات آزمون تیمز, جزئیات آزمون پرلز, TIMSS, PIRLS, چکیده ی نتایج آزمون پرلز 2006
ادامه مطلب

[ شنبه سیزدهم آبان 1391 ] [ ] [ مجتبی پاک نژاد ]

[ ]